Kako do spletne strani?
Za spletno stran potrebujete:
- domeno
- prostor na strežniku
- grafično podobo vaše organizacije
- vsebino spletne strani
Domena
Domena je del spletnega naslova in predstavlja unikaten naslov, preko katerega uporabniki dostopajo do vaše spletne strani. Domena naj bo razumljiva in jasno povezana z vašo organizacijo. Naj bo zapomnljiva in ne predolga.
Domena Stičišča Središče je tako sticisce-sredisce.si.
Domena ima lahko različne domenske končnice. V Sloveniji je krovna domenska končnica .si, za svojo spletno stran pa lahko uporabite številne druge, npr. .eu, .org, .net, .com, .pro, .art, .design, .tours, … Seveda pa je od same končnice odvisna tudi cena registracije domene.
Domeno lahko registrirate za obdobje vsaj enega leta.
Povprečna cena registracije domene (z domenskimi končnicami .si, .eu, .net) je z upoštevanjem popustov, ki jih ponujajo registratorji domen, med 10 in 15 EUR na leto.
Prostor na strežniku - gostovanje
Spletna stran “živi” v zakupljenem prostoru na strežniku.
Za WordPress spletno stran največkrat zadostuje najmanjši paket (1 – 2 GB prostora, 1 MySql baza). Povprečna cena letnega zakupa gostovanja je med 15 in 20 EUR na leto. Gostovanje lahko praviloma naročite hkrati ob registraciji domene pri istem ponudniku.
Pri gostovanju razmislite, ali poznate potencialnega donatorja – podjetje, ki ima zakupljen večji prostor na strežniku (ima več spletnih strani, spletne trgovine) in bi bilo pripravljeno donirati spletni prostor za gostovanje vaše spletne strani.
Nasvet: Preden zakupite prostor, se pozanimajte, ali nudijo brezplačno gostovanje za nevladne organizacije.
Celostna grafična podoba
Celostna grafična podoba (CGP) je temelj podobe vaše organizacije. CGP je pomemben za identiteto in prepoznavnost organizacije. Ob enotni celostni grafični podobi deluje celotna podoba organizacije profesionalna, zaradi sledenja smernic pa je priprava grafičnih materialov tudi lažja.
Glavni element CGP-ja je logotip, ki je ponavadi sestavljen iz simbola in besednega dela. Logotip predstavlja temeljni element prepoznavnosti organizacije, ostali prepoznavnost dopolnjujejo in jo utrjujejo.
Elementi CGP-ja vam pomagajo pri gradnji vizualne podobe vaše spletne stran – v glavi bo logotip, osnovna barvna shema (3 – 5 barv) bo uporabljena pri barvi naslovov, povezav, gumbov, menija, noge, … Vzorci, fotografije in ilustracije bodo poenotile grafike na spletni strani (bannerji, slike člankov, obvestila, dogodki, …).
Celostno grafično podobo sestavljajo:
- logotip (različne velikosti, barvne kombinacije),
- barvna shema,
- tipografija (pisave),
- slogan, geslo,
- vzorci, teksture,
- stil fotografij,
- ilustracije, ikonografija,
- zvok,
- postavitev elementov,
- ton glasu.
Vsebina spletne strani
Preden se lotite postavljanja vaše spletne strani, razmislite o vsebini.
- korak: NAVIGACIJA
- korak: WIREFRAME
NAVIGACIJA
Z navigacijo vzpostavimo odnose med vsebinskimi deli spletne stani. Navigacijo lahko zapišemo v navadnem dokumentu ali prikažemo v grafu.
WIREFRAME
Wireframe ali ogrodje spletne strani nam pomaga postaviti elemente na samo stran in prikazati odnose med njimi.
Lahko si ga narišete na list papirja